Täby, Stockholm – 1 februari 2018 –  Layer 8 IT-Services och RADPOINT, två bolag som är spjutspetsar inom sina respektive områden går samman. Tillsammans kommer vi bli en organisation med ett laserfokus på Smarta Datacenter, IT-Säkerhet, Nätverk och applikations-leverans.

Detta samgående innebär att Layer 8 IT-Services AB blir ett dotterbolag till RADPOINT AB och all personal i Stockholm flyttar lägligt in i gemensamma lokaler redan den 5 februari. RADPOINT har sedan grundandet 2009 försett sina kunder med lösningar inom teknikens absoluta framkant inom IT-säkerhet och nätverk, ofta i komplexa miljöer. På samma sätt har Layer 8 IT-Services utmanat traditionella leverantörer med lösningar för ”Smarta Datacenter” där nyckeln handlar om intelligent mjukvara ”Software-defined Everything”.

Genom samgåendet med RADPOINT blir Smarta Datacenter ett starkt kompletterande affärsområde till RADPOINTs befintliga produkt- och tjänsteportfölj. Totalt kommer vi tillsammans vara ett 40-tal medarbetare med lokal närvaro i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Linköping och Umeå.

”Tillsammans blir vi ett otroligt starkt team, vi har samma drivkrafter, laserfokus och brinner lika mycket för att leverera ’smarta’ lösningar till våra kunder, vi är experter inom områden där vi ser enorma synergier” säger Johan Tungström, VD för Layer 8 IT-Services. ”När vi nu flyttar samman i helt nya toppmoderna lokaler samtidigt med sammangåendet så bäddar vi för en raketstart och vi känner oss övertygade om att våra kunder bara ser positiva synergier”, fortsätter Johan.

”-Vi passar perfekt ihop, våra erbjudanden hänger verkligen samman och vi har dessutom samma engagemang i att leverera smartare IT-infrastruktur som gör skillnad på riktigt för kunden” säger Fredrik Hökegård, VD på RADPOINT. Fredrik avslutar ”Smarta Datacenter blir ett nytt affärsområde i det nya RADPOINT. Totalt blir vi ett 40-tal medarbetare med nytt gemensamt huvudkontor i Stockholm med filialer i Göteborg, Jönköping, Linköping och Umeå”.

Om Layer 8 IT-Services

Layer 8 IT-Services startades 2010 med fokus på tjänster och lösningar inom nätverk, säkerhet, lagring och virtualisering samt konsulting inom dessa områden.

Vår mission är att med innovativa lösningar hjälpa våra kunder att göra IT-Infrastrukturen enklare och mer kostnadseffektiva att administrera. Alla våra tjänster och lösningar levereras med högsta kvalitet och vi är partner med ett flertal ledande företag inom ”Software-defined Everything” exempelvis Arista, Compuverde, Nexenta, Nutanix, Rubrik, och Zerto.

Grundarna av Layer 8 IT-services har tillsammans mer än 35 års erfarenhet av IT-industrin. Vår tillväxt är snabb och vi är etablerade i Stockholm, Linköping och Gävle. Våra kunder återfinns i hela Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder.

Mer information på www.layer8-it.net   Följ oss gärna på Twitter @Layer_8_IT.

Om RADPOINT

RADPOINT AB är en nischad expertleverantör inom IT-säkerhet, nätverk. Bolagets erbjudande riktar sig mot stora och mellanstora organisationer i alla branscher som önskar öka skyddsnivåer, säkerställa driftsäkerhet, tillgänglighet samt produktivitet. RADPOINT utmanar kontinuerligt traditionell Informationsteknologi för att ge våra kunder tillgång till kostnadseffektivare innovationsteknologier med tydligt funktionella förbättringar.

Frågor med anledning av denna information besvaras av:

Johan Tungström, VD, Layer 8 IT-Services AB
Tel.+46 8 448 88 61